יום רביעי, 24 בפברואר 2010

מזונות ילדים

במסגרת הליך של גירושין, אחד העניינים אשר יש לשים עליו את הדעת, הנו תשלום עבור מזונות ילדים.
בהתאם לכללי הדין העברי, תשלום מזונות ילדים הנו תשלום אשר חל על האב. היינו מחובתו של האב לדאוג לילדיו ולשלם עבורם מזונות.

למעשה, הרכיב של מזונות ילדים מורכב משני סוגי צרכים. האחד, מורכב מצרכיו ההכרחיים של הילד, והחובה לשלם מזונות ילדים בגין הצרכים ההכרחיים כאמור, מוטלת על האב.
הרכיב של צרכים הכרחיים הנחשב במסגרת תשלום של מזונות ילדים, כולל את ההוצאות עבור הקיום של הילדים כגון מזון, ביגוד ומדור.

המגמה הנהוגה כיום בבתי המשפט קובעת כי, גובהם של מזונות ילדים עומדים על סך של כ-1,250 ₪ לילד (סכום הנחשב לצרכים הכרחיים), ובנוסף סך של 30% מהוצאות המדור (כאשר במידה ויש יותר מילד אחד סכום המדור יהיה 40% מהוצאות המדור).
הצורך השני בתשלום של מזונות ילדים, כולל בתוכו למעשה את כל אותם הצרכים (הוצאות חריגות) אשר מעבר לצרכים ההכרחיים, ותשלום זה בדרך כלל יוטל על שני ההורים באופן שווה.

במידה והחלטתם לפנות להליך של גירושין בדרך של חתימה על הסכם גירושין הרי שבכל הקשור לענייני תשלום מזונות, סעיפי ההסכם יכלו בתוכם הוראות בדבר גובה תשלום מזונות כשהם צמודים למדד וכן הוראות בדבר תשלום של מחצית ההוצאות החריגות לרבות הוצאות רפואיות אשר לא כלולות בסל הבריאות.
בכל הקשור לתשלום מזונות ילדים, קיימת מגמה לפיה, בתקופת הצבא, האב יישא בשליש מהגובה של אותם דמי מזונות ילדים אותם נהג לשלם משך השנים, עד הגיעם של הילדים לגיל 18.

בתי המשפט לענייני משפחה, בבואם לקבוע את גובהם של דמי מזונות אותם על האב לשלם, יתחשב, בין היתר, בצרכים ההכרחיים של הילדים, ברמת ההכנסה של האב, בפוטנציאל ההשתכרות של האב, בהכנסות נוספות של האב (במידה וקיימות – למשל הכנסות מרכוש) וכן ברמת החיים לה הורגל הילד, בטרם פנו הוריו להליך של גירושין. כן, יבדוק בית המשפט לענייני משפחה גם את גובה ההכנסה של האם, בטרם יפסוק גובהם של דמי מזונות ילדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה